USD
EN
Search

Launch X-431 Dıagnosıs Aıd Wıth Data Save Cable

Manufacturer: Launch
SKU: LAUNCH - 1235
Canlı veri akışını görüntülemek için arıza tespit cihazınız Diagnosis AID cihazının arka kısmında bulunan OBD soketine takın. Yanıp sönen LED'leri kontrol edin ve Diagnosis AID cihazında işaretli protokollerle eşleştirin.
Description

Launch X-431 Diagnosis Aid  Obd Canbus Bench Soketi

Nasıl kullanılır

1.      Kontağı kapalı hale getirin.

Cihazın OBD soketini araçtaki sokete bağlayın. Kontağı tekrar açık konumuna getirin. Güç açılır açılmaz voltmetre aküden gelen voltajı gösterecek ve 16 adet pinden her birini otomatik olarak kontrol edecektir.

2.       LED göstergesi

Test 10 saniyeden daha kısa sürede tamamlandığında sonuç gösterilecektir.

3.       Güç kaynağı olarak:

Aracın soketine bağlıyken, diğer DC yüklerine güç sağlamak için kırmızı sokete (pin 16) +12V ve siyah Şase soketinde (pin 4) Şasi Topraklaması (-) dokunabilirsiniz. Kapasite 5 Amper olarak derecelendirilmiştir.

4.       Algılama Protokolü kullanımda:

Canlı veri akışını görüntülemek için arıza tespit cihazınız Diagnosis AID cihazının arka kısmında bulunan OBD soketine takın. Yanıp sönen LED'leri kontrol edin ve Diagnosis AID cihazında işaretli protokollerle eşleştirin. Cihazı çıkarmadan önce her zaman kontağın kapalı olduğundan emin olun.

5.       Veri Tasarrufu Olarak Davran:

OBDII kablosunu pil klipsli OBD Bağlantı Konektörüne bağlayın. Kontak anahtarını KAPALI konumuna getirin ve Diagnosis AID cihazını araçta bulunan OBD soketine bağlayın.  Kutu içerisinde bulunan akü klipsini harici bir aküye takın (aynı arabanın aküsüne değil). Diagnosis AID cihazı akü voltajını gösterecek ve şimdi araç aküsünü değiştirmeye hazırdır. İş bittikten sonra akü klipslerini harici aküden çıkarın, cihazı araçtan çıkarın.

6.       Alternatörün şarj durumunu kontrol edin:

Kontak kapalı konumundayken, Diagnosis AID cihazını aracın OBD soketine takın. Kontağı açık konuma getirin ve cihaz akü voltajını gösterecektir. Motoru çalıştırın. Motor rölantideyken voltaj göstergesini izleyin. 12,6 Volt'un üzerinde olmalıdır. Eğer 12.6 Voltun üzerinde değilse, bağlantıları kontrol edin. Ardından motor devrini 3.000 RPM’e kadar çıkarın ve voltajdaki değişimi gözlemleyin. Voltaj 15,2 Volt'un üzerindeyse, şarj voltajının çok yüksek olduğunu belirten alarm bip sesi çıkaracaktır. Bu durumda regülatörün kontrol edilmesi gerekir. Ardından araçtaki tüm elektrik aksamını çalıştırın, motoru devrini 2.000 rpm'ye getirin ve cihazları değişiklikleri gözlemleyin. Voltaj 13,6 Volt'un üzerinde olmalıdır. Voltaj 13,6 değerinden aşağıdaysa, gevşek tahrik kayışı ve Alternatörde sorun olup olmadığını kontrol edin.

Bazı Tipik Uygulamalar:

Volkswagen – Volkswagen araçlarda satış sonrasında aracı kontrol etkem için

GM - Bazı GM araçlarda Verici Programlama

Honda – Arıza tespit cihazı araca bağlıyken ECM'yi SCS(Servis Kontrol Modu) moduna ayarlayın

Lexus - Pin 6 ve 14'teki elektronik sistemlerin (Sirius, GPS) teşhisine yardımcı olur.

Bosch - Şasiye kısa devre yapan Bosch denetleyicilerinde sorun giderme

Proton - OBD2 işlevlerine erişmek için pin 1’den toprak hattına kısa devre yapılması gerekir.

LED Göstergeler:

OBDII Protokol LED'leri, güç ve toprakla ilgili verileri tutmanıza olanak tanır. Araçta kullanılan protokolü tanımlar.

KIRMIZI LED'ler (Pin 16) – Araç OBD soketine taktığınız anda otomatik olarak açılır.

KIRMIZI LED'ler şu durumlarda söner:

Pil voltajı 12V altında olduğunda,

OBD soketinde 16 numaralı pin kablolarında hata olduğunda,

Toprak devrelerinde direnç sorunları olduğunda

YEŞİL LED'ler (Pim 4 ve 5) – Cihazı araın OBD soketine taktığınız anda otomatik olarak açılır. Toprak LED'leri (4.ve 5. pin) pil voltajına pim 16 üzerinden bağlanır. Bu nedenle, 4. pindeki toprak beslemesi LED 5'i etkilemez. Soluk yanan tek yeşil LED, ilgili devrede bir devre sorunu olduğunu gösterir.

MAVİ LED'ler (2, 6, 7 ve 10. pin) - Veri hattında seri veri voltaj darbeleri mevcut olduğunda LED'ler yanıp sönmelidir. Mavi LED'ler, Arıza tespit cihazı ile iletişimi göstermek ve iletişim protokolü tanımlaması için 2, 6, 7 ve 10 numaralı pinlere atanmıştır. Araç modelinize bağlı olarak açılacaktır. Bazı araç modellerinde, Çıkış Kutumuz bağlanır bağlanmaz ve siz kontağı başlattığınızda hiçbiri veya birden fazla mavi LED yanmaz. LED'lerin yanma durumu, takip ettiği sinyallere bağlıdır. Diagnosis AID cihazı kullanılan protokolü hemen tanımlayabilir. Kullanılan protokolü tanımlamanın daha iyi yolu, arıza tespit cihazını CANLI VERİLER üzerinden bağlamaktır. Bu, Arıza tespit cihazı ile araç arasında sürekli bir veri akışına yol açacaktır ve ardından yanıp sönen LED'lerin yerini tespit edebilirsiniz.

4. SARI LED'ler (Pim 1, 3, 8, 9, 11, 12 ve 13) - araç üreticisi tercih ettiği herhangi bir işlev için pinlerden birini kullandığında yanıp söner.

Pin Atamaları;

Pin SAE Tanımı

1 - İsteğe bağlı

2 - Bus + Line of SAE J1850 (PWM/VPW

3 - İsteğe Bağlı

4 - Şasi Toprak

5 - Sinyal Topraklaması

6 - CAN High of SAE J2284 (ISO 15765-4)

7 - K Line ( ISO 9141-2 ve ISO 14230-4)

8 - İsteğe Bağlı

9 - İsteğe Bağlı

10 - Bus-Line of SAE J1850(PWM)

11 - İsteğe Bağlı

12 - İsteğe Bağlı

13 - İsteğe Bağlı

14 - CAN Low of SAE J2284 (ISO 15765-4)

15 - L Line (ISO 9141-2 and ISO 14230-4)

16 – Değiştirilmiş Pozitif Araç aküsü

 

"İsteğe Bağlı" olarak listelenen pimler, araç üreticilerinin bunları belirtilen amaç için kullanabileceğini gösterir. Bu bağlantılar için üreticinin sağlamış olduğu teknik özelliklerine bakın. Gerilim ve akım sınırları için SAE J1962'ye (ISO 15031-3.3) protokolüne bakın. Test aracı, 5 numaralı pinden (Topraklama Hattı) 1,5 amperden fazla çekmemelidir.

 

Faydalı İpuçları:

Flash kodunu kurtarmak için bazı ABS ve tanılama kablolarını etkinleştirirken, pin 4 veya pin 5'i kullanabilirsiniz. Düşük DC yüklerini maksimum 5 Amper ile çalıştırmak için pin 16'yı kullanabilirsiniz.

Aracın OBD soketine bir arıza tespit cihazı taktığınızda kırmızı (güç) ve yeşil (toprak) LED'leri sönüyorsa veya titriyorsa bu, aracın kablolarında voltajın düşmesine neden olan bir sorun olduğunu gösterir.

 

Ürün Özellikleri:

Çalışma değerleri: 7.0 ~ 24.0VDC Input.

Maksimum Yük: 5.0 Ampere kadar Output

Aşırı yükleme koruması: Evet- PTC Sigorta (Kendini İyileştiren)

Voltaj İzleme: 12V'un altında sesli uyarı; 15,2V'den yüksek sesli uyarı.

Volt Ekranı: 3 haneli LED ekran (Çözünürlük: 0.1V)

Muz Soketi: LED lamba göstergeli çıkışlar x 4.0mm çap.

Desteklene Protokoller: PWM(J1850), VPW(J1850), ISO 9141-2, DIS/ISO 14230-4, Canbus(J-2284).

OBDII bağlantısı: Dahili olarak toplam: 88 mm uzunluk.

Çalışma sıcaklığı: 0 - 50 Derece

İzin Verilen Nem:  %70'den az

Veri Tasarrufu kablosu: 2 Metre

 

Ters Bağlantı koruması: Var